آرامش وعبرت !
روزشنبه بیستم اسفندسال90درایستگاه جنب میدان خواجو اصفهان منتظر اتوبوس واحد ایستاده بودم دیدم یک مرد حدود بالای چهل سال ازکنارم عبور کردباظاهری ژولیده ولباس های مندرس درحالیکه دریک دستش ظرف یکبار مصرفی بود که مقداری سمنو ودردست دیگرش هم پلاستیکی که حاوی مقداری آشغال بود توجه منو بخودش جلب کرد یک پیرمرد نزدیک من آمد ودرحالیکه به آن مرداشاره میکرد گفت :اینو میشناسی؟
گفتم: نه!چطور؟
پیرمرد بالحن خاصی گفت این بنده خدا پدرش یکی از سرمایه داران اصفهان بوده که درجریان تقسیم اراضی ثروت هنگفتی گیرش آمد وسالها پیش از دنیا رفت وفقط دوتا بچه از خودش بجا گذاشت که هردو هم دچار اختلال حواس هستند باسرمایه ایی بالغ بر ده میلیارد تومان!!
پیرمرد در حالیکه آهی میکشید ادامه داد: دنیا راببین پدر این همه ثروت را جمع کردوارث گذاشت برای دوتا بچه که اینها هم نمیتوانند ازش بهره ببرند!
درهمین حین اتوبوس رسید وسوارشدیم ومن همینطور که داشتم از پنجره به زاینده رود توجه میکردم با خودم اندیشیدم چه عبرت هایی که میشود از این دنیا گرفت ازیک طرف عاقبت مال باد آورده واز طرف دیگر بدون توجه به عمق بعضی ثروتها بسیاری از مردم چه حسرت ها که نمیخورند وفقط در آرزوی آسایشی هستیم که از آرامش تهی است!
یک لحظه غفلت یک عمرپشیمانی!!
اگر اخیرا به حرم مطهر حضرت ثامن الائمه علیه آلاف التحیه والسلام مشرف شده باشید وصاحب بچه کوچک هم باشید حتما هشداری را ازطرف خدام حرم رضوی شنیده اید که:مواظب بچه هایتان باشید چون بچه دزدی اینجا صورت میگیرد! باشنیدن این خبرسوالهایی در ذهن من صورت گرفت که بابیان آن امیداست گوش شنوایی پیدابشود وفکری به حال این قضیه بشود براستی در جامعه ما که نیروهای امنیتی ما درعرض چندساعت یک باند مخوف وپیچیده سرقت ویا قاچاق موداد مخدر و...را دستگیرمیکنند چطور نمیتوانند بااین ازخدابی خبران برخورد جدی بکنند؟! مگرغیرازاین است که حرم امام رئوف قطعه ایی ازبهشت است که دلدادگان کویش به امید کسب آرامش ودوری خیلی از ناراحتی های روحی وحتی جسمی به زیارتش مشرف میشوند درحالیکه کسانی که فرزندخردسال دارند باید همه اش دلشوره داشته باشند که نکند یک لحظه غفلت باعث یک عمرپشیمانی بشود!!
سه سال است به حوزه فیلم آمدم و اکنون تلاشم بر مستندسازی کوتاه جهت فضای مجازی است خوشحال میشم کسانی که ایده های اجتماعی ویانمونه ایی از زندگی شخصیت های موثر درجامعه سراغ دارند باخبرم کنند. راستی از افرادی که همفکرم باشند وصِرف علاقه به این مقوله دارند ،پذیرایشان هستم .سپاس