چادرمادر...
بچه که بودم دلم به گرفتن گوشه چادر مادرم و
رفتن به بیرون خوش بود...
اکنون بزرگ شده ام مادرم را می خواهم ,
نه برای گرفتن گوشه چادرش
می خواهمش که با گوشه چادرش اشکهایم را پاک کنم.
نه اینکه دلم خوش شود که می دانم نمی شود !
شاید آرام بگیرد با بوی خوش چادر مادرم...
اسماء کنیز حضرت زهرا طباطبایی
لب فروبستم...
یک جایی همون خانم از چیزی ناراحت بوده البته ربطی به هم حاجیه خانم نداشت اما بدخلقیشو به ایشان کرده بود وایشان در جوابش فقط سکوت کرده بودند !
گفتم مادر چرا بی احترامی کرده بود برخورد نکردید ؟
گفتند: این آنوقتی که من بچه های قدونیم قد داشتم کمکم میکرد وحتی یک شب تا صبح سریکی ازبچه ها که مریض بود هم پای من بیدارماند . یاد محبت هایی که به من کرد افتادم ولب فروبستم...

ابوسعید ابوالخیر :
گفت یا آب است یا خاک است یا پروانهای!
گفتمش احوال عمرم را بگو این عمر چیست ؟
گفت یا برق است یا باد است یا افسانهای!
گفتمش اینها که می بینی چرا دل بسته اند؟
گفت یا خوابند یا مستند یا دیوانهای!
گفتمش احوال عمرم را پس از مردن بگو؟
گفت یا باغ است یا نار است یا ویرانهای!
پیام آیت الله بهجت به احمدی نژاد چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ملیت نوشت: محمد صدر معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در دوران اصلاحات در بررسی رویکرد سیاست خارجی دولت احمدی نژاد به انتقاد از دولت نهم و دهم پرداخت.
وی نتیجه طرح مسائلی مانند هولوکاست را در راستای منافع اسرائیل دانست و گفت: «هیچ رژیمی به اندازه اسرائیل از طرح هولوکاست سود نبرد».
صدر با انتقاد از هشت سفر احمدی نژاد به نیویورک گفت: «ایشان در سازمان ملل دعای فرج می خوانند و بعد راجع به امام زمان بحث می کنند». وی با اشاره به طرح موضوع هاله نور بعد از سفر نیویورک در دیدار با آیت الله جوادی آملی گفت: آقای احمدی نژاد می خواهد به دیدن آیت الله بهجت برود، آیتالله بهجت که مرجع سیاسی نبودند و یک انسان عرفانی و اخلاقی بودند، آقای احمدی نژاد را نمیپذیرند و این ملاقات انجام نمیشود، در تماسی با آیتالله بهجت میگوید:«می خواستم آقا را ببینم». ایشان میگویند:«وقت ندارند». میگوید:«پیامی برای ایشان دارم». پسر آقای بهجت میگویند بفرمایید؛ میگوید: «به ایشان بگویید که من رفتم در سازمان ملل سخنرانی کردم و دوازده بار اسم امام زمان را بردم و نام امام زمان را در آنجا مطرح کردم».
صدر در ادامه گفت:«آیتالله بهجت به پسرشان میگویند که به آقای احمدینژاد بگویید شما که آنجا رفتید کاش مسائلی را مطرح میکردید که مشکلی از مشکلات ملت ایران را حل کند، طرح این قضایا مشکلی را حل نمیکند».
بدرود ای بزرگترین ماه خداوند...
بدرود ای بزرگ ترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا.
بدرود ای ماهی که تا تو بودی، امن و سلامت بود.
بدرود ای آنکه نه در مصاحبت تو کراهت بود و نه در معاشرتت ناپسندی.
بدرود که سرشار از برکات بر ما درآمدی و ما را از آلودگی های گناه شست وشو دادی.
بدرود که چه بدی ها با آمدنت از ما دور شد و چه خیرات که ما را نصیب آمد.
بدرود تو را و آن شب قدرت را که از هزار ماه بهتر است.
بدرود تو را و آن فضل و کرم تو را که اینک از آن محروم مانده ایم.
بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها.
صحیفه سجادیه
خداراشکر که یک نفر پیداشد...!
بحث امروز این بود که ؛ طبق روایت اگر کسی دونفر که باهم قهر هستند آشتی بدهد از تمام اعمال مستحبی ثوابش بیشتر است.در ادامه ایشان افزودند حتی ثوابش از زیارت هم افزون تر است!
باشنیدن این سخنان به یاد موضوعی افتادم که دوسال پیش در ماه مبارک رمضان برای من وخانواده اتفاق افتاد.
قضیه این بود که براساس اختلافی خانوادگی بایکی از اقوام کدورتی پیش آمده و مدت زیادی قطع ارتباط ایجادشده بود. واتفاقاتی افتاد که نمیخوام اینجا بدان بپردازم اما نکته قابل توجه که با صحبت های جناب آقای قرائتی ارتباط دارد اینست که من با افرادی که فکر میکردم دلسوز هستند،درس حوزوی خوانده اند، ازپامنبری های آقای معمار منتظرین هستند خواستم این قضیه را فیصله بدهند (هرچند که فقط یک نفرشان یه نیم قدمی برداشت ونهایتا ادامه نداد!)ولی کسی پا جلو نگذاشت! وتاسف آور اینست که میگفتند به ماربطی ندارد! سرتون رادرد نیاورم کمک که نکردند هیچ خوشان هم جبهه گرفتند !
بلاخره یک خانم طلبه وازخدام افتخاری آستان قدس رضوی بااین خانواده وصلت نمود وبا میانجی گری ایشان کدورتها هرچندظاهری رخت بربست
اما این قضیه دو چهره داشت؛
1- افرادی که فقط مدعی محبت اهلبیت علیهم السلام هستند ودر عمل وبکاربردن فرامین ایشان خودشان را خسته نمیکنند!
2- افرادی که هرچند نادر هستند ولی عملگرا هستند مثل آن خانم محترمی که پادرمیانی کرد.
به امید اینکه روزی سخنرانان ما از پرحرفی و شعار بدون عمل محبت اولیای دین بکاهند ومخاطیبن رابه سمت سیره وعمل ائمه اطهار بکشانند بعون الله
وداع رمضان...
آمدیم از سفر دور و دراز رمضان
پی نبردیم به زیبایی راز رمضان
هر چه جان بود سپردیم به آواز خدا
هر چه دل بود شكستیم به ساز رمضان
سر به آیینه «الغوث» زدم در شب قدر
آب شد زمزمه راز و نیاز رمضان
دیدم این «قدر» همان آینه «خلّصنا»ست
دیدم آیینهام از سوز و گداز رمضان
بیش از این ناز نخواهیم كشید از دنیا
بعد از این دست من و دامن ناز رمضان
نكند چشم ببندم به سحرهای سلوك
نكند بسته شود دیده باز رمضان
صبح با باده شعبان و رجب آمده بود
آن كه دیروز مرا داد جواز رمضان
شام آخر شد و با گریه نشستم به وداع
خواب دیدم نرسیدم به نماز رمضان
فاین تذهبون...!
اگر منصفانه نگاه کنید میبینید که صدا وسیما در دو انتخابات ریاست جمهوری 88و92 بسیار جانبدارانه حرکت کرد که نمونه آن این بود که در مناظره سال 88 وقتی دکتر احمدی نژاد به بعضی مسوولین وفرزندانشان اتهاماتی را وارد نمود جناب ضرغامی اجازه دفاع به افراد نام برده نداد که اگر این کار را میکرد شاید از یک طرف آن حوادث بدان صورت پیش نمیامد واز طرف دیگر حقوق انسانی حکم میکند تا آن ها هم ادله خودشان را بگویند.
گذشت تا انتخابات اخیر که در مناظرات انتقاداتی ازسوی کاندیدا به دولت شد وهمه مادیدیم که هم در مراسم تجلیل رییس جمهور که از طرف صداوسیمابرگزار شد جناب ضرغامی چقدر خودشیرینی کرد البته من نمیگویم دولت خدماتی نداشته ولی ضرغامی از این طرف چپ شد وگویا هیچ مشکلی در جامعه نیست ولی غلو زیادشد واز سوی دیگر در این چندهفته چندبار تریبون در اختیار جناب احمدی نژاد قرار داد تا بنحوی از خود دفاع کند که در ساعات آخر دولت دهم باز ایشان آمدند و از فرصت باد آورده رسانه استفاده کردند!
سوال اینجاست که رسانه ملی است یا میلی؟!
نقل قربون برم خدا را این طرف بوم سرما وآنطرف بوم گرماست؟!
خوب چرا به افرادی که از مسوولین نظام بودند اجازه دفاع ندادید ولی اینبار رسانه میلی در اختیار دولت بود حتی در ساعات آخر عمر رییس دهم جمهور!(که این ابتکار سیمابرای روسای جمهور قبلی مسبوق به سابقه نبود!)
لازم به ذکراست که من درصدد دفاع از کسی نیستم ولی بر طبق عقل وشرع باید این کار را هم برای افراد مورد اتهام آن انتخابات هم میکردید.
باید گفت ؛رسانه سیاسی خاص ومیلی که مدیران آن معلوم الحال هستند.
حق الناس فقط صندوق های رای نبود بلکه رسانه هم که از بودجه بیت المال اداره میشود هم حق الناس است!
کلام آخر که هرچندسخن بسیار است اینست که جناب ضرغامی ومدیران حزب اللهی صدا وسیما ؛
فاین تذهبون...!
تنها مسلمانی که 21 ساعت روزه میگیرد!
تنها مسلمان ساکن این جزیره یخی، شخصی لبنانیالاصل است که "وسام الزقیر" نام دارد.
الزقیر، صاحب یک رستوران در شهر ناک، پایتخت گرینلند است. او در طول روز کار میکند و از هنگام مغرب، فقط سه ساعت برای خوردن افطار، تهیه سحری و خواندن نمازهایش فرصت دارد.
به نوشته پایگاه اینترنتی انمید، الزقیر از اینکه تنها مسلمان این جزیره پهناور است، به ادامه حضور خود به عنوان تنها فرد مسلمان در این منطقه افتخار میکند و با اینکه لبنان وطن دوم او محسوب میشود و میتواند برای روزه گرفتن به لبنان برگردد و در شرایطی مناسبتر روزه بدارد اما ترجیح میدهد ماه رمضان را در شرایط سخت گرینلند، روزه بگیرد.
توزیع قرآن باویرایش جدید...!
* منابع محلي به "شام پرس" گزارش دادند، عدهاي از افراد مسلح وابسته به
جبهه النصره در چند روز گذشته و در حركتي بيسابقه اقدام به توزيع
نسخههايي تغيير يافته از قرآن كريم ميان مردم در مناطق تحت نفوذ خود در
سوريه كردهاند. آنها مدعي هستند قرآنهاي فعلي كه دردست مسلمانان است در
قرنهاي گذشته دچار تحريف شده است. اين افراد مسلح پس از تمام شدن نسخههاي
جعلي توزيع شده، اقدام به دست بردن در قرآنهاي موجود در خانههاي اهالي
مناطق تحت نفوذ خود نموده و با وضع دايرههاي قرمز بر روي بعضي از آيات
قرآن (بويژه آيات مربوط به احكام شرعي، جهاد و غنائم) و افزودن آيههاي
جعلي در زير آيههاي خط خورده، قرآن كريم را تحريف نمودند تا به زعم خود
نسخههاي قديمي قرآن را اصلاح كرده باشند.
تلنگر...
ترکان: احمدی نژاد به نامه 84 خود به احمدی نژاد پایبند باشد!
محمد تقی رهبر :
ادعای احمدی نژاد درمورد امامت خطاست...
اعلام آمادگی خوش چهره جهت مناظره با احمدی نژاد درموردعملکرداقتصادی دولت
کسى به رتبه او نخواهد رسید...
چون على(علیهالسلام) را به خاک سپردند،
امام حسن(علیهالسلام) به منبر رفت و گفت:
«مردم! مردى از میان شما رفت که از پیشینیان و پسینیان کسى
به رتبه او نخواهد رسید. رسول الله پرچم را بدو میداد و به رزمگاهش میفرستاد و جز با پیروزى باز نمی گشت.
جبرئیل از سوى راست او بود و میکائیل از سوى چپش.
جز هفتصد درهم چیزى به جاى ننهاد...
طبقات، ج ۳، ص ۲۶.
آشتى دادن میان مردم بهتر است از نماز و روزه سالیان...
فرزندان خود را خواست و به آنها چنین وصیت کرد:
شما را سفارش میکنم به ترسیدن از خدا، و این که دنیا را مخواهید
هر چند دنیا پى شما آید. و دریغ مخورید بر چیزى از آن که
به دستتان نیاید و حق را بگویید، و براى پاداش [آن جهان] کار کنید و با ستمکار در پیکار باشید و ستمدیده را یار.
و شما و همه فرزندانم و کسانم و آن را که نامه من بدو رسد
سفارش میکنم به ترس از خدا
و آراستن کارها
و آشتى با یکدیگر، که من از جد
شما شنیدم، میگفت:
آشتى دادن میان مردم بهتر است از نماز و روزه سالیان...
نامه47

آن شب قدرکه ...
دوش وقت سحر ازغصه نجاتم دادنــــد وندرآن ظلمت شب آب حیاتم دادنــد
بی خود از شعشعۀ پرتو ذاتم کردنــــــد باده از جام تجلی صفاتم دادنـــــد
چه مبارک سحری بودوچه فرخنده شبی آن شب قدرکه این تازه براتم دادنــد
من اگر کام روا گشتم وخوشدل چه عجب مستحق بودم واینها به زکاتم دادنـــد
هاتف آن روز به من مژدۀ این دولت داد که برآن جوروجفاصبرو ثباتم دادنـد
بعدازاین روی من وآینۀ وصف جمـــــال که درآنجا خبراز جلوۀ ذاتم دادنـــــــد
این همه (شهدوشکر) کزسخنم می ریزد اجرصبریست کزآن شاخ نباتم دادنـد
کیمیایی است عجب بندگی پیرمغــــــان خاک اوگشتم و چندین درجاتم دادنــــد
همت حافظ و انفاس سحرخیزان بـــود که زبنـــد غــم ایام نجــــاتم دادنـــــــد
هر چقدر آب میخواهید بردارید. اگر اضافه آمد، به جاهای دیگر برود!!!
تنها رودخانه دایمی دشت مرکزی ایران زایندهرود است. ایشان(احمدی نژاد) در اولین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری نظام برنامهریزی آنجا را برهم زد و گفت:«هر چقدر آب میخواهید بردارید. اگر اضافه آمد، به جاهای دیگر برود.»!!! نظام قدیمی توزیع و تقسیم و مدیریت بر منابع آب در یک سخنرانی برهم زده شد که اصلا در شأن رییسجمهور نیست. حالا هم چهارمحال و بختیاری دچار مشکل شده و هم سه استان مرکزی ایران، اصفهان، یزد و کرمان. این طرح که از مدتها قبل مطالعه و بررسی شده بود، حدود هفتسال متوقف شد و مدیریت منطقهای آب و برنامهریزی در این استانها برهم خورد.
قسمتی از مصاحبه سیدمحمودحسینی استاندار سابق اصفهان باسایت انتخاب
چه چیز بهتراز اینکه...
چه چیزبهتر از اینکه دریک میهمانی فوق العاده قرار داریم...
چه چیزبهتراز اینکه آرامش را میتوانیم بخوبی احساس کنیم...
چه چیزبهتراز اینکه در همین ماه رمضان مردم دو-سه بار شنیدند که در بهترین وضعیت از همه جهات بسر میبریم...
چه چیز بهترازاینکه بخاطر پیشرفتهای چشمگیردر کشور ،مااصفهانی ها قطع زاینده رود برامون ناگوار نبود...
چه چیز بهترازاینکه دولت محترم به هیچ کشور وحتی بانک مرکزی هم بدهی ندارد...
چه چیزبهتراز اینکه فرهنگ،اقتصاد، تعامل با دنیا،سیاست و... وهرچیزی که فکرش رابکنید در حد عالی هستیم...
چه چیز بهترازاینکه اصلا آب تو دل هیچ ایرانی تکان نمیخوره...
خدایا بابت این همه نعمت دراین ماه رحمت توراشاکریم...



















سه سال است به حوزه فیلم آمدم و اکنون تلاشم بر مستندسازی کوتاه جهت فضای مجازی است خوشحال میشم کسانی که ایده های اجتماعی ویانمونه ایی از زندگی شخصیت های موثر درجامعه سراغ دارند باخبرم کنند. راستی از افرادی که همفکرم باشند وصِرف علاقه به این مقوله دارند ،پذیرایشان هستم .سپاس