کمک به فقرا توسط کمیته امداد مجلس!

حمیدرسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

ابتدا اعلام شد 37 نماینده بن کارت دریافت کرده اند، بعد اعلام شد این افراد 150 نفر هستند و بعد از آن هم گفته شد که در همه دوره های مجلس از این ارتباطات با سازمان هایی همچون کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و تامین اجتماعی وجود داشته است.

وی ادامه داد: این دستگاه ها مبالغ ناچیزی به عنوان واسطه در اختیار نمایندگان می گذارند و نمایندگان از باب کمک این مبالغ را در اختیار مردم قرار می دهند!!

نتیجه اخلاقی :

1-این مبالغ فقط برای رضای خدا وکمک به فقرابوده است!

2-ناچیزهم بوده !

3-کمیته امداد،هلال احمر،بهزیستی وتامین اجتماعی همه افراد واجد شرایط را تحت پوشش قرار دادند وچون مستحقی باقی نمانده  اضافه پولهارابه نمایندگان مجلس که خیلی مورد اعتماد هستند دادند تا اگر کسی راسراغ دارند به آنها بدهند

4-اصلا هم بحث در دهان نماینده بستن واین حرفها نبوده...

5-همین دیگه ...کسی فکربد نکند!

دانستنی هایی از ژاپن(1)

  1- آیا میدانید که دانش آموزان ژاپنی به همراه معلمان خود هر روز مدرسه

خود را به مدت 15 دقیقه تمیز میکنند ؟ که منجر می شود به ظهور نسل

ژاپنی که فروتن و مشتاق پاکیزگی است .


2- آیا میدانید هر شهروند ژاپنی که سگ دارد یک کیسه مخصوص مدفوع

سگ با خود حمل میکند؟ بهداشت و اشتیاق به آن بخشی از اخلاق

ژاپنی ها است.


3- آیا میدانید که کارگر بهداشت در ژاپن "مهندس بهداشتی" نامیده می شود

و میتواند حقوقی بین 5000 تا 8000 دلار در ماه طلب کند و یک

پاک کن موضوع امتحان کتبی و شفاهی است ؟


                                                                                                   ادامه دارد                 

اشتباهی فهمیده اند!!!

 

سخت است حرفت را نفهمند،

سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند،

حالا میفهمم، که خدا چه زجری میکشد

وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ،

اشتباهی هم فهمیده اند


دکترشریعتی

.

داستانی فوق العاده از پائولو کوئیل


یه پسر و دختر کوچولو داشتن با هم بازی میکردن. پسر کوچولو یه سری

 تیله داشت و دختر کوچولو چندتایی شیرینی با خودش داشت.

پسر کوچولو به دختر کوچولو گفت من همه تیله هامو بهت میدم؛
 
تو همه شیرینی هاتو به من بده.... دختر کوچولو قبول کرد
 
پسر کوچولو بزرگترین و قشنگترین تیله رو یواشکی واسه خودش گذاشت
 
کنار و بقیه رو به دختر کوچولو داد. اما دختر کوچولو همون جوری که قول

داده بود تمام شیرینی هاشو به پسرک داد

همون شب دختر کوچولو با آرامش تمام خوابید و خوابش برد. ولی پسر

 کوچولو نمی تونست بخوابه چون به این فکر می کرد که همونطوری که

خودش بهترین تیله اشو یواشکی پنهان کرده شاید دختر کوچولو هم مثل

اون یه خورده از شیرینی هاشو قایم کرده و همه شیرینی ها رو بهش نداده

______________________________________________


عذاب وجدان همیشه مال كسی است كه صادق نیست

آرامش مال كسی است كه صادق است

لذت دنیا مال كسی نیست كه با آدم صادق زندگی می كند آرامش دنیا مال اون كسی است

كه با وجدان صادق زندگی میكند
.

جز مهربان...


نيمايوشيج در جشن يك سالگي فرزندش نوشت :

پسرم .... يك بهار ، يك تابستان ، يك پاييز و يك زمستان را ديدي!

از اين پس همه چيز جهان تكراريست ؛ جز مهرباني

ایکاش من هم یک ...بودم!


از یک مداح برای اجراي مراسم عید غدیر دعوت شد اما بدلیل تراکم

برنامه‌های وی مراسم با توافق برگزار کنندگان هر چند دشوار به دو شب

قبل از عید موکول گردید.تماس برای هماهنگی بیشتر با ایشان و احالة

موضوع به فرد دیگری که مدیر برنامه‌های وی بوده تهیه و تکثیر بنرهای

تبلیغاتی، تأمین سیستم صوتی علیرغم مشکلات موجود از جمله اموری بود

که با دشواریهای خاص خود انجام گرفت، لیکن چهار روز قبل از مراسم از

طرف مدیر برنامه تماس گرفته شد که میزان صلة‌ (پاکت) در نظر گرفته شده

چقدر است؟!پاسخ این بوده که مبلغی به عنوان هدیه مد نظر است تشریف

آوردند خدمت ایشان تقدیم میگردد. اما متأسفانه چنین بیان می‌شود که

خیر! ‌مبلغ 15/000/000ریال (برای یک شب یا بهتر برای یک ساعت) به

شماره حسابی که اعلام می‌کنیم واریز نمائید. متعاقباً برگزار کنندگان اظهار

میدارند که آیا این رفتار کار درستی است؟ گفته می‌شود این دیگر به شما

ربطی ندارد! درجواب یادآوری می‌شوند که بالاخره مطابق رسم مبلغی به

عنوان هدیه و صله تقدیم ایشان می‌کنیم. نهایتاً مدیر برنامه افاضه می‌نماید

که رسم و سنت شما با رسم حاجی!؟ جور در نمی‌آید. در پایان ضمن منتفی

شدن موضوع دعوت واجرا مراسم، به مداح یاد شده و مدیر برنامه وی از

طریق پیامک مطالبی از باب نصیحت یادآور می‌شوند که تنها پاسخی که

می‌رسد این بوده: ‌یا حق یا علی!




در این یادداشت از دکتر علی شریعتی کمک می گیرم تا دعایی کرده باشم:
خدایا: رحمتی کن تا ایمان، نام و نان برایم نیاورد،قوتم بخش تا نانم را،

و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم،تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند

و برای دین کار می کنند، نه آنها که پول دین می گیرند

و برای دنیا کار می کنند.