تلنگر...
ترکان: احمدی نژاد به نامه 84 خود به احمدی نژاد پایبند باشد
نماینده ویژه حسن روحانی برای پیگیری امور انتقالی از دولت دهم به یازدهم،
از عملکرد روزهای اخیر دولت دهم مبنی بر تصویب و اجرای عجولانه برخی
تصمیمات انتقاد کرد.
اکبر ترکان در گفتوگو با ایسنا با اشاره به
نامه درخواست محمود احمدینژاد در سال 84 از دولت هشتم مبنی بر ضرورتِ
انجام نشدن برخی کارها در دوره انتقالی، از وی و دولت دهم خواست تا به
محتوای آن نامه متعهد باشد.
وی یادآور شد: در دوره مشابه این دوره
انتقالی بین دو دولت، در سال 84 آقای احمدینژاد نامهای را در 17 بند صادر
کرده و در آن خواسته بود که آقای خاتمی به عنوان رییس دولت هشتم برخی
کارها را انجام ندهد تا دولت جدید مستقر شود.
ترکان ادامه داد: در
آن نامه خواسته شده بود که از نقل و انتقال، استخدام و مامور کردن پرسنل،
خرید و فروش داراییها، بستن قراردادهای جدید و موضوعات تعهدآور در دولت
هشتم پرهیز شود و ما انتظار داریم که دولت فعلی (دولت دهم) نیز همان نامه
احمدینژاد به خاتمی را در دستور کار خود قرار دهد و به آن متعهد باشد و
همان کارهایی که انتظار داشتند آقای خاتمی در دوره انتقالی دولت هشتم به
نهم انجام ندهد، خودشان امروز رعایت کنند و انجام ندهند.
نماینده
ویژه حسن روحانی برای پیگیری امور انتقالی از دولت دهم به یازدهم با بیان
اینکه "ما میخواهیم آقای احمدینژاد و دولت دهم به درخواستی که خودشان هشت
سال قبل داشتند متعهد باشند و خواسته بیشتری نداریم"، گفت: اخبار موثقی
وجود دارد که این پایبندی، رعایت نمیشود؛ مثلا در برخی دستگاهها و
ارگانها به سرعت مشغول استخدام و جذب نیروها بصورت عجولانه هستند و این
جریان به شکل سیلآسا ادامه دارد و این کارها به هیچوجه اخلاقی نیست.
وی
در ادامه اظهار کرد: مگر قرار نبود افراد بدون بلیط برگردند؟! اینها دارند
استخدام و انتقال بیبلیطها را قطعی میکنند و این اصلا مناسب نیست. قرار
بود نقل و انتقال اموال صورت نگیرد ولی این کار بصورت گسترده در حال انجام
است.
ترکان با انتقاد از بسته شدن برخی قراردادها در دوره انتقال
دولت دهم به یازدهم، تصریح کرد: نمیگوییم این قراردادها خوب است یا بد است
بلکه حرف ما این است که اجازه دهند دولت بعد این قراردادهای جدید را بررسی
کند. چه عجله و اصراری وجود دارد که در روزهای پایانی دولت فعلی
قراردادهای میلیاردی بسته شود؟ اینها برای دولت بعد زحمت درست میکند.
نماینده
حسن روحانی برای پیگیری امور انتقالی به دولت یازدهم همچنین تاکید کرد:
تمام تعهداتی که بدین ترتیب برای دولت بعدی ایجاد میشود، در ابتدای کار
دولت یازدهم به دقت بررسی میشود و هرکدام از آنها که به مصلحت و بر اساس
قانون و ضوابط و متناسب با زمان اقدام نباشد، کأن لم یکن خواهد شد.
وی
با اشاره به واکنش نماینده دولت دهم در دوره انتقالی به این درخواستها و
تذکرات گفت: ما این موارد را به دولت فعلی منعکس کردهایم و نماینده آنها
یعنی آقای بقایی به برخی از آنها عمل کرده است ولی به نظر میآید که کار
از دست ایشان هم خارج شده است. چندبار ایشان جلوی خود من زنگ زده و اقدام
کرده است ولی به نظر میسد که تاثیری نداشته است و عدهای کار خود را انجام
میدهند.
ترکان در پایان درباره انگیزههای این قبیل اقدامات دولت
فعلی اظهار کرد: نمیدانم چه انگیزه و دلیلی برای این همه عجله وجود دارد و
به همین خاطر هم هست که در ابتدای کار دولت یازدهم باید تمام این موارد را
به دقت بررسی کرد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
ادعای احمدی نژاد درباره امامت قبل از اسلام خطاست
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
محمد تقی رهبر حمایت از احمدی نژاد را خطای بزرگ جریان اصولگرایی میداند و معتقد است احمدی نژاد 84 به بعد قابل تحمل بود ولی احمدی نژاد پس از 88 از هیچ کوششی برای ندانم کاری کوتاهی نکرد.
عصر ایران؛ سعید شمس – «ما فرهنگ امامت را مطرح کردیم،
انسان کامل، اخلاق، فرهنگ، عزت، پیشرفت همه در سایه فرهنگ امامت است که حلقه اتصال
به آسمان است. هر چه معنویت و کمال است، در سایه این فرهنگ است که در ایران پیش از
اسلام هم سابقه دارد اما پس از اسلام مصداق پیدا کرد.»
احمدی نژاد با این اظهارات نشان داد که حتی در آخرین روزهای دولت خود نیز از طرح
بحث های مناقشه برانگیز ابایی ندارد. «عصر ایران» برخی از این موارد خصوصا ادعای
سابقه امامت در قبل از اسلام را در گفت و گو با حجت الاسلام محمد تقی رهبر نماینده
پیشین و امام جمعه موقت اصفهان بررسی کرده است.
او گفت:آقای احمدی نژاد بازهم نشان داد غیر قابل پیش بینی است و به همین دلیل حرف
هایی به زبان آورد که باعث تاسف شد. امامت موضوع اول امت اسلام [تشیع] است و
کتابهای زیادی در این باره نوشته شده و بزرگانی چون علامه امینی و علامه حلی
اهتمام ویژه ای داشته اند و من واقعا نمیدانم ایشان بر چه اساسی بحث
امامت را به دولت خود منتسب کرده است.
وی ادامه داد: یعنی این آقا میخواهد دعای ندبه و مراسم عاشورای قبل از دولت خود
را انکار کند؟ مگر میتواند شروع سخنرانی با دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» را
نشانه این بداند که دولتش امامت را در جامعه به بحثی مهم تبدیل کرده است، آن هم در
شرایطی که ارزشهای دینی در رگ و خون ملت جریان دارد و با وجود مردم آمیخته است.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین ادامه میدهد: بهتر است آقای احمدی نژاد این را
بداند که یکی از ویژگیهای دولتش، اوج گیری و اختیار عمل جریان انحرافی بود،
جریانی که به فرهنگ و دینداری ایرانیان لطماتی جدی وارد کرد و هر آنچه بد بود را
در رفتارهایش به نمایش گذاشت. هیچ کس فراموش نکرده است که مکتب ایرانی برای آقایان
اصول شده بود، مگر میتوان همزمان از مکتب ایرانی گفت و ادعای پیرو مهدویت شد.
احمدی نژاد در حالی ادعای تلاش برای ترویج امامت میکند که مسبب اصلی انحراف فکری
را با القابی فاخر یاد میکرد و او را همیشه میستود.
نماینده اصفهان در مجلس هشتم در ادامه اظهار داشت: همان آقایی که دوست ندارم اسمش
را بگویم، به جای ترویج عدالت علی و اصول دینی، به طور دایم از داریوش و کوروش حرف
میزد و منشور کوروش را دوست داشت، چرا آقایان حتی برای یکبار از منشور سیاسی حضرت
علی نگفتند و حالا هم که نگفتند، چرا ادعای حمایت از امامت میکنند؟ این ادعاها در
حالی مطرح میشود که با نگاهی سطحی به جامعه به کرات بدحجابی مشاهده میشود،
همچنین فیلمهایی که در سینماها به ترویج فساد میپرداختند نشانگر این بود که دولت
احمدی نژاد به لحاظ فرهنگی شکننده بود. حتی نیروی انتظامی هم اینطور میگفت که
آقایان دولتی مانع از این میشوند آنطور که باید با پدیده ای به نام بی حجابی
برخورد شود.
رهبر همچنین گفت: آقای احمدی نژاد گفته است که قبل از اسلام در ایران امامت بوده
است، شاید منظورشان کورش، خشایارشا یا خسرو پرویز بود که بازهم نشان میدهد که سطح
شناحت او از مسایل دینی پایین است.
این چهره اصولگرای منتقد احمدی نژاد در پایان تصریح کرد:اصولگرایان به خاطرحمایت
از محمود احمدی نژاد پشیمان هستند. او حمایت از احمدی نژاد را خطای بزرگ جریان
اصولگرایی میداند و معتقد است احمدی نژاد 84 به بعد قابل تحمل بود ولی احمدی نژاد
پس از 88 از هیچ کوششی در ندانم کاری کوتاهی نکرد.
v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
اعلام آمادگی مجدد خوشچهره برای مناظره اقتصادی با احمدینژاد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده سابق مجلس برای دومین بار نسبت به دیدگاه، شعارهای
داده شده و عملکرد دولت در حوزه اقتصادی برای مناظره با احمدینژاد اعلام آمادگی
کرد.
به گزارش فارس، محمد خوشچهره استاد
دانشگاه تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس هفتم به چگونگی تحقق حماسه
اقتصادی، عملکرد اقتصادی دولتهای سازندگی، اصلاحات و دولت نهم و دهم و اولویتهای
اقتصاید دولت تدبیر و امید پرداخته است که مشروح آن طی روزهای آینده منتشر میشود.
خوشچهره که مناظره تاریخی وی در روی
کارآمدن احمدینژاد در دور اول نقش برجستهای داشت در برای دومین بار نسبت به
دیدگاه، شعارهای داده شده و عملکرد آقای رئیسجمهور در حوزه اقتصادی اعلام آمادگی
برای مناظره کرد که اولین بار نیز در سال اول ریاستجمهوری احمدینژاد این اعلام
آمادگی را مطرح کرده بود که محقق نشد.
خوشچهره با تأکید بر اینکه در حال
حاضر آقای احمدینژاد به صورت شتابان درصدد توجیه عملکرد خود است که عمدتاً نیز یک
طرفه بوده و در واقع تمجید و تعریف است، افزود: این در حالی است که نظر نخبگان،
صاحبنظران و فعالان اقتصادی و بخش قابل توجهی از مردم به این شکل نیست.
وی ادامه داد: گزارشات یک طرفه، رویه
دولت نهم و دهم بوده و باید این فضا شکسته شده و در یک فضای نقد منصفانه تا زمان
قانونی این دولت، فرصت پاسخگویی منطقی و دو طرفه ایجاد شود.
وی بر همین اساس به پاسخگویی رئیسجمهور
در خصوص انحرافات در دین، مذهب و اعتقادات و همچنین در زمینه انحرافات اقتصادی و معیشتی
اشاره و اضافه کرد: بنده آمادگی مناظره اقتصادی را دارم؛ تصمیمات، نگرشها و
اقدامات اقتصادی باید توسط ایشان و با کمک همکاران اصلی تصمیمگیر دولت در یک بحث،
مناظره یا گفتو شنودهایی که قضاوت آنها با مردم است، صورت گیرد و از حالت گزارشات
فرمایشی مناظرات عقلایی و منطقی شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه حتماً باید در خصوص
کارکرد اقتصادی و همچنین هدفهایی مثل نرخ رشد و موانع جدی پیش آمده بر سر راه
تولید ملی بحثهای عالمانه، بیطرفانه و منصفانه به معنای اینکه شرایط مناسب برای
پاسخگویی به سخنان وی باشد، مطرح گردد، افزود: باید فضایی ایجاد شود که خطاها تا
وقتی که آقای احمدینژاد روی کار است، مطرح شوند چراکه با رفتن این دولت هجمههایی
به آن وارد خواهد شد در حالیکه اگر احمدینژاد الان و در این سمت پاسخگوی آنها
باشد، شرایط پاسخگویی بسیار تفاوت میکند.
خوشچهره تأکید کرد: بنابراین بنده
آمادگی مناظره در یک فضای عقلایی با احمدینژاد را با رویکرد اقتصادی در زمینه «چه
گفتیم و چه کردیم و چه میخواستیم بشود» دارم.
وی ادامه داد: رئیسجمهور با شعارها و
حرفهایی که بنده به آنها معتقد بودم روی کار آمد و من او را مظلوم دیده و دفاع
کردم اما الان در بعضی موارد شاهد ظلمهای وارده اقتصادی بر کشور و مردم هستیم
بنابراین باید این مسائل در یک بحث چالشی مطرح شود و این سلامت نظام اصولگرایی را
نشان میدهد.
سه سال است به حوزه فیلم آمدم و اکنون تلاشم بر مستندسازی کوتاه جهت فضای مجازی است خوشحال میشم کسانی که ایده های اجتماعی ویانمونه ایی از زندگی شخصیت های موثر درجامعه سراغ دارند باخبرم کنند. راستی از افرادی که همفکرم باشند وصِرف علاقه به این مقوله دارند ،پذیرایشان هستم .سپاس